اَبا اِباد

parallel-universe

جهان‌های‌ موازی

دمپایی ها و فیزیک کوانتوم!!

 

روزهای یکشنبه، به این خاطر که با دی‌داد کلاس فلسفه‌ی کاربردی دارم، برای من روزهای ویژه‌ای است. کلاس از دو پارت تشکیل شده که این دو پارت با یک تایم استراحت از هم تفکیک می شود.

تقریبا در همه‌ی جلسات، ابتدای کلاس یک‌ مساله فیزیکی مطرح می شود که می خواهیم زود از آن بگذریم و به فلسفه برسیم، اما این بحث فیزیکی آنقدر ادامه پیدا می‌کند که ناگهان می‌بینیم که وقت پارت اول کلاس کلا تمام شده است.

در جلسه‌ی دیروز بحث از سرعت نور شروع شد و بعد فیزیک کوانتوم و در نهایت نظریه‌ی جهان‌های موازی که ناگهان دیدیم که وقت پارت اول به کلی گذشته است.

در تایم استراحت داشتم به این نظریه فکر می کردم و قدم می زدم. عادت دارم زمانی که فکر می کنم خیلی خیلی قدم می زنم. اما در همین حال که قدم می زدم ناگهان فهمیدم که دمپایی پایم نیست. نزدیک یک ربع دنبالشان می‌گشتم که اتفاقی دیدم به این شکل زیر میز قرار گرفته اند. اصلا متوجه نشدم چطور سرکلاس، این‌ها رو به این شکل زیر میز رها کردم.

راستی اگر نظریه جهان‌های موازی درست باشد، واقعا ممکن است در یکی از این جهان‌ها یک نفر شبیه من، در کلاس فلسفه‌ی کاربردی، دمپایی‌های خودش را به این شکل زیر میز رها کند و بعد دنبال آنها بگردد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *