اَبا اِباد

Jonathan, the oldest animal on land

طول عمر حیوانات

  • عمر انسان ممکن است یک محدودیت مطلق ۱۵۰ ساله داشته باشد. این عدد حاصل یک‌ مدلسازی دقیق ریاضی است که نتایج آن در ماه می سال ۲۰۲۱ در ژورنال معتبر nature communications به چاپ رسید.

    مطابق این تحقیقات، بدن انسان بعد از ۱۲۰ تا ۱۵۰ سالگی، به طور کامل توانایی خود را برای بهبودی از استرس‌هایی مانند بیماری و جراحت از دست می‌دهد که این امر در نهایت منجر‌ به مرگ او می‌شود. اما طول عمر انسان در مقابل برخی موجودات زنده که می‌توانند برای قرن‌ها و هزاره‌ها به زندگی ادامه دهند، همچون یک‌ چشم بر هم زدن است.

    برخی از موجودات زنده با بیشترین طول عمر: ۱۰- فیل آسیایی با عمر حداکثر ۸۵ سال ۹- طوطی‌های ماکائوی آبی و زرد حداکثر ۱۰۵ سال ۸- انسان حداکثر ۱۲۲ سال (ثبت شده تاکنون) ۷- خرچنگ‌های غول پیکر حداکثر ۱۴۰ سال ۶- نهنگ قطبی حداکثر ۲۰۰ سال ۵- لاک پشت‌های غول پیکر حداکثر ۲۵۰ سال ۴- کوسه گرینلند حداکثر ۴۰۰ سال ۳- صدف‌های ایسلندی حداکثر ۵۰۰ سال ۲- اسفنج‌های قطب جنوب حداکثر ۱۰۰۰۰ سال ۱- عروس دریایی تیولا یا عروس دریایی نامیرا که همانطور که از اسمش برمی‌آید، در شرایط محیطی نرمال، فناناپذیر است و هیچ‌گاه در اثر کهولت سن نمی‌میرد.

    – اَباعِباد
    تصویر- جاناتان، پیرترین حیوان بر روی خشکی. او که یک نوع لاک‌پشت غول پیکر سیشل است، اکنون حدود ۱۹۱ سال سن دارد. تصویر بالا سمت چپ مربوط به سن ۷۰ سالگی اوست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *